Malawi News apologises to Blair

Malawi News on Saturday offered an apology to former British Prime Minister Tony Blair over a story they carried that ‘Malawians Pay for Blair’, admitting it was inaccurate and false reporting.

The weekly in an apology published on its front page on Saturday said “it has come to our attention that the work Mr Tony Blair’s African Governance Initiative (AGI) in Malawi was part of outs charitable work. Quite separate from other paid for advisory services that AGI offers to the governments and corporations.”

When the paper reported AGI received payments from the Government of Malawi, the office of Blair refuted the “false accusations”.

Talks: President Banda with the Tony Blair and his wife.

Talks: President Banda with the Tony Blair and his wife.

The apology by Malawi News editor concluded: “We regret the error and apologise for any inconveniences that the story might have caused to all parties concerned.

AGI completed its work in Malawi in January based on mutual agreement and understanding, according to the organisation and State House.

Follow and Subscribe Nyasa TV :

Please share this Article if you like Email This Post Email This Post

More From Nyasatimes

More From the World

Comments are closed.