Times Media bans Usi ‘Tiyambenso’ programme

Times Group media empire has banned  a paid for programme ‘Tiyambenso’ which was being hosted  on its radio and television by Michael Usi, UTM presidential running mate.

Dr Micheal Usi: Tiyambenso programme  stopped on Times TV

Nyasa Times can reveal that top management at Times Group were blasted by their directors over the programme and ordered them to stop ‘airing the programme immediately’.

The decision to ban the programme is politically inspired.

“It is true that we have been ordered to stop airing the Tiyambenso programme which was being hosted by Michael Usi.  Now that that Usi is a presidential runningmate and as a candidate they said they programme will give him undue advantage over others ,” said the source at the media house.

The Tiyambenso programme was being aired every Wednesday at 7.30pm and was becoming popular with the messages that Usi was giving.

Usi, a former country director for Adventist Development and Relief Agency (Adra) Malawi, holds a doctorate from the University of Bedfordshire in the United Kingdom. He is also widely known by his nickname Manganya, a character in the Tikuferanji series. He is basically an actor and playwright, besides working as a corporate executive.

Follow and Subscribe Nyasa TV :

Sharing is caring!

Follow us in Twitter
22 Comments
newest
oldest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kachacha
Kachacha
2 years ago

A MCP mwayamba chochi musanalowe Boma ndiye mutati mulowe Boma Zizatha bwanji?

KALYOTO
KALYOTO
2 years ago

Puppiest TV. tambala akagwidwa …….timapha…..magazi ake ……

Dingase
Dingase
2 years ago

All along I had respect for George Kasakula and his team at Times. Now they have shown that they are also half reasoning puppets. Times is a private media house and Tiyambenso program is paid for. As private media house, I should believe that they run on business they make with entities like Manganya’s program (unless there is something hidden). Why banning them. I thought this would make business for Times? If other parties felt not “fairly covered”, they would also pay for their programs to sell their manifesto. Seriously, if this is how Times treats political organizations, then I… Read more »

Mwana wamzako
2 years ago

Achita bwino playing field for campaign should be equal

Banda CZ
Banda CZ
2 years ago

Im told this radio is being managed by akang’wing’wi from that radio which broadcast to their friends. We are no longer enterested coz every minute you hear rt hon eeeee his

VOICE OF THE POOR
VOICE OF THE POOR
2 years ago

I think this is a well balanced TV …well done

Gertrude
Gertrude
2 years ago

Breach of contract!!!! Take them to court Dr Usi

Namaseko!
Namaseko!
2 years ago

Only in Malawi can this foolishness by the media be tolerated!!!!! ……. it was a paid program, if I were Dr Usi I would sue Times TV for breach of contract…….shit!

chataika
chataika
2 years ago
Reply to  Namaseko!

If thats the case let him open his basi but he cant go against rules and regulations of the media

WTF
WTF
2 years ago

Mwati it was a paid program???? ……… so are you going to stop covering all political rallies which political parties have paid for coverage?

Apumbwa
Apumbwa
2 years ago

Times TV yadya nawo Tambala wa Kuda ndi ma banzai a blue🤣🤣🤣🤣

JJ Mbewe the Pathfinder
JJ Mbewe the Pathfinder
2 years ago
Reply to  Apumbwa

Ayi m’bale wanga , times siipanga deal ndi ma blue. Times ndi ya tambala wakuda baasi. MCP imaona kuti imachepera kaba.

Read previous post:
Mwenifumbo galvanises support for Atupele in North Malawi: UDF presidential ticket

Karonga central legislator  Frank Tumpale  Mwenifumbo, who is also running mate to United Democrtaic Front (UDF) presidential candidate,  has told...

Close